Open/Close Menu
סיורים ברומא
uniquerome@gmail.com

אטרקציות לילידים ומשפחה באומבריה – ועוד טיפ קטן על חבל לה מארקה

המזל הגדול באומבריה הוא שהיא יחסית די קטנה לעומת החבלים האחרים התיירותיים באיטליה ולכן בלי מאמץ כמעט אפשר להגיע לכל מקום בנסיעה קצרה מבלי שהילדים יתחילו לאבד סבלנות.

באומבריה מומלץ לישון בחווה חקלאית – אגריטוריזמו – או בוילה שכורה איפשהו שם בין הגבעות וההרים, כך תוכלו ליהנות משלווה ורוגע בלתי נתפסים, רוב הסיכויים שבמקום יש בריכה, מסעדה, אופניים לסיורים קצרים, שבילי הליכה ביער ועוד, מה בעצם עוד צריך?
ובכן, אם בכל זאת תרצו לזוז קצת ולהרגיש שאתם גם מטיילים או שהילדים מיצו את הבריכה באחד הימים, הנה כמה הצעות לאן כדאי לטייל ביחד.

 

שייט באגם טרזימנו

אגם טרזימנו שבמרכז חבל אומבריה הוא הרביעי בגודלו באיטליה, מסביב לאגם ישנם הרבה חופים אליהם אפשר לרדת לטיול רגלי קצר, לאכול באחת מהמסעדות או לקחת שייט לאחד מהאיים שבתוך הגם לטיול וביקור רגלי של חצי יום. בחודשי הקיץ מתקיימים בעיירות סביב האגם הרבה הופעות מוסיקליות שונות, כדאי להתעדכן אצלי פה באתר או בדף הפייסבוק.
מפלי השיש

באומבריה נמצא המפל המלאכותי הגדול ביותר באירופה. הוא מלאכותי כי הרומאים ‘בנו’ אותו כדי להסיט את המים הזורמים מהיבולים שלהם ומאז המפלים שם. יש לרכוש כרטיס כניסה על מנת לבקר באתר, הילידים אוהבים לרוץ שם, לעלות ולרדת סמוך למפלים ולהירטב כמובן. במקום ניתן גם לקחת סיור מודרך בו יסבירו לכם על המפלים. בתוך המתחם יש בית קפה המציע מזכרות, שתייה, כריכים וכיו”ב.

 
 

טיפוס צוקים

באומבריה יש כמה מקומות מומלצים לטיפוס על צוקים יחד עם ילדים.

אחד מהם נמצא ב PALE. זהו אזור טיפוס נחמד שנמצא בערך בין אסיזי לספולטו. בין קירות הטיפוס אפשר למצוא מנזר עתיק אליו עדיין מגיעים מדי פעם נזירים מקומיים. יש פה למעלה ממאה אזורי טיפוס. המראות נהדרים וזה מקום טוב מאוד אם הילדים מתחילים להתעייף מכל הכנסיות שבאומבריה. תקופה מומלצת – סתיו אביב (אפשר גם בקיץ אבל חם אז קחו בחשבון).

הנה קישור לאתר מקומי באיטליה המרכז את כל המידע הדרוש למטפסים שביניכם לפני שאתם מגיעים. טיפוס נעים ולא לשכוח קסדה!

https://www.falesia.it/en/section/19/Umbria.html

ראפטינג

זרימת המים ממפלי השיש יוצרים חוויה נהדרת למי שמחפש להירטב עוד קצת ולשוט באחד מהנהרות היוצאים מהמפלים. יש כמה דרגות קושי והפעילות מתאימה לילידים קטנים עד מבוגרים, רק בררו לפני היכן המקום המתאים ביותר עבורכם. כדאי להסתכל טוב טוב, יש מצב שתתקלו באיילים ובמבי בדרך ועוד חיות יער, זו חוויה מדהימה לילדים.

http://www.raftingumbria.com/

 
 

פארק הרפתקאות

למי שהשייט לא הספיק וצריך להוציא עוד קצת מרץ, הנה קישור לאתר של פארק אקטיבי בו אפשר לטפס, לגלוש, לרוץ ומה לא.

http://www.activopark.com/

 

קארטינג

האיטליקם אוהבים לנהוג, זה ידוע, באומבריה נמצא מסלול קארטיג לילידים ומבוגרים ליד העיירה טרבי. הנה קשור לאתר שלהם שם תוכלו לברר שעות פתיחה ומחירים.

http://www.activopark.com/  

לה מארקה

 

על התפר כמעט שבין חבל אומבריה לחבל לה מארקה, נמצאת מערת הנטיפים FRA SASSI, בתרגום חופשי, בין האבנים. מערה אדירת מימדים שהתגלתה ממש במקרה על ידי חוקרים באזור לפני כמה שנים. במערה יש כמה מתעתועי העיניים היפים ביותר כאשר מה שנראה לנו קטן וקרוב הוא בעצם ענק ומאוד רחוק מאיתנו.

המערה פתוחה בעונת התיירות, כאשר מגיעים לחניון הולכים ישר לקופות לרכישת הכרטיסים משם כבר יקחו אתכם אוטובוסים לפתח המערה אליה תרדו במעליות. יש סיורים מודרכים גם באנגלית. שימו לב, הטמפרטורה במערה היא 14 מעלות צלסיוס, יכול להיות קר לחלק מכם, כדאי להתלבש בהתאם כדי ליהנות טוב יותר מהחוויה.

איך מגיעים? מאומבריה סעו לכיוון ANCONA ורדו בירידה של GENGA או באחת הירידות המורות על כניסה למערה. לבירורים על שעות ומחירים, הנה קישור לאתר שלהם –

http://www.frasassi.com/

לכל הדברים שהזכרתי למעלה אל תשכחו להוסיף את מאות האירועים שיש פה בקיץ שמתאימים ביותר לכל המשפחה, פסטיבל ימי הביניים בעיירה בווניה, גוביו, אורבייטו ועוד, קורסי אומנות, רכיבה על סוסים או אופניים, מסלולי טיול ביערות בשילוב פיקניקים ועוד.

להתראות באיטליה, ינון

Write a comment:
Unique Rome Tours - Copyright © 2013
רומא אחרת